آجیل؛ داروی زوال عقل!

همه ی ما درباره خواص و فواید آجیل اطلاعات کافی داریم و همواره از مزایای آن بر سلامت قلب گفته شده است. اما آیا تابحال از فواید آجیل برای مغز چیزی شنیده اید؟ آیا می دانید مصرف آجیل می تواند عملکرد شناختی مغز را در افراد مسن بهبود ببخشد و خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش دهد؟

دریافت کد تخفیف

برای دریافت کد تخفیف شگفت انگیز خرید پسته و آجیل همراه با ارسال رایگان شماره موبایل خود را وارد کنید.

رابطه سن، زوال عقل و آجیل

در حدود 50 هزار نفر در جهان از بیماری زوال عقل رنج می برند و محققین پیش بینی کرده اند این تعداد تا سال 2050 سه برابر شود. سن مهمترین عامل شناخته شده زوال عقلی است. اگر بخواهیم کاهش شناختی را بصورت خلاصه توضیح دهیم یعنی اینکه مغز شما به همان خوبی که قبلا کار میکرده، عمل نکند. اگرچه تاکنون هیچ درمان موثری برای زوال عقل پیدا نشده است اما مطالعات اخیر نشان داده است بین مصرف آجیل و این بیماری رابطه معکوس وجود دارد. یافته های این مطالعات بیانگر این بود که مصرف منظم آجیل (حداقل یکبار در هفته) ممکن است در  بهبود عملکرد مغز در افراد مسن موثر باشد.

بیشتر بخوانید:

آجیل مناسب خواب راحت

آجیل چطور به درمان زوال عقل کمک می کند؟

آجیل دارای ترکیب مغذی بی شماری است که می تواند بسیاری از مواد ضروری مورد نیاز بدن را تامین کند. آجیل دارای پروتئین، چربی های اشباع نشده، فیبر، ویتامین‌ها، مواد معدنی و ترکیبات زیست فعال مانند فیتوسترول و ترکیبات فنولی است. بیشتر این ترکیبات در واقع آنتی اکسیدان هایی هستند که در مقابل آسیب های سلولی مقاومت کرده و از پیری جلوگیری می کنند. محققین به این نتیجه رسیدند الگوهای غذایی حاوی آنتی اکسیدان می تواند به پیشگیری و درمان اولیه زوال عقل در کمک کند. به همین دلیل توصیه می شود آجیل را حتما به رژیم غذایی خود بیافزایید.

یک رژیم غذایی متعادل در پیش بگیرید

علاوه بر مصرف بیشتر آجیل، حفظ یک رژیم غذایی متعادل در سلامت مغز بسیار موثر است. طب مطالعه ای که در سال 2018 صورت گرفت مشخص شد رژیم غذایی که حاوی سبزیجات، میوه، آجیل، غلات، ماهی و مصرف محدود نوشیدنی‌های قندی است با حجم بزرگتر مفز که به معنای سلامت مغز است مرتبط است.

خب! حالا می توانید با پیش گرفتن یک رژیم غذایی سالم و افزودن آجیل به رژیم غذایی خود از مغزتان در برابر بیمار زوال عقل محافظت کنید. در ادامه چند روش سریع و آسان برای افزودن آجیل به رژیم غذایی به شما پیشنهاد می کنیم:

به یاد داشته باشید میزان توصیه شده آجیل 28 گرم در روز است. یعنی تقریبا یک مشت.

[slide-anything id=’1479′]

امتیاز به این مطلب

0

به این مطلب امتیاز دهید

User Rating: 4.05 ( 1 votes)
خروج از نسخه موبایل