طرز تهیه خلال پسته+آموزش گرفتن پوست مغز پسته

حتما شما هم برای تزئین دسر، شیرینی، حلوا و یا شله زرد و پلو از خلال پسته استفاده کرده اید. خلال پسته یکی از فرآورده های پسته است که قیمت بسیار بالایی دارد. از نشانه های خلال پسته با کیفیت رنگ سبز آن است. هرچه پسته ای که برای خلال تهیه می کنید سبزتر (حتی کال تر) باشد، خلال آن خوش رنگ تر شده و ارزش بیشتری دارد. تهیه خلال در منزل هم برای شما مقرون به صرفه تر است و هم سالمتر.

دریافت کد تخفیف

برای دریافت کد تخفیف شگفت انگیز خرید پسته و آجیل همراه با ارسال رایگان شماره موبایل خود را وارد کنید.

چگونه پوست مغز پسته را بگیریم؟

پوست کردن پسته یک کار ساده و زمان بر است و برای حفظ طعم واقعی پسته روشی ارزشمند است.

ممکن است در یک دستورالعمل طبخ به بادام بلانچ شده نیاز داشته باشد و  بتوانید به راحتی آن را از فروشگاه ها یا آنلاین خریداری کنید ، اگرچه بلانچ کردن بادام در خانه نیز کار سختی نیست.

اما مغز پسته بدون پوست چطور؟ من تاکنون جایی برای فروش پسته بدون پوست پیدا نکرده ام، اگرچه ممکن است در برخی از بازارهای خاص ارائه شود، ولی من ترجیح میدهم که پسته را در خانه بلانچ کنم.

گرفتن پوست مغز پسته عملی ساده ولی در عین حال زمان بر است و کار سریعی نیست. پسته کوچک و محکم است و گرفتن پوست آن نسبت به بادام سخت تر است.

گرچه این تکنیکی نیست که هر آشپزی لازم باشد آن را بداند ، اما دانستن این تکنیک برای هر کسی که می خواهد شیرین بپزد یا ژله پسته یا حتی سس پستوی پسته ای درست کند، ضروری است .

طرز پوست کردن پسته

پس از خرید پسته اولین قدم کندن پوست پسته خام است. اگر بدنبال خرید پسته هستید ما به شما سایت مای آجیل را معرفی میکنیم که هم پسته با کیفیتی دارد و هم ارسال آن رایگان است و می توانید خرید بی دردسری داشته باشید. از صفحه خرید پسته می توانید نسبت به خرید اقدام کنید. برای پوست کندن پسته نسبت به بادام به گرمای بیشتری نیاز دارید. روش ترجیحی شخصی من این است که پسته ها را به مدت پنج دقیقه در آب سرد خیسانده و سپس آنها را در یک قابلمه گرم کنید تا آب آنها بخار شود.

وقتی پوست به اندازه کافی شل شد تا از پسته خارج شود ، پسته ها را داخل آبکش ریخته و با آب سرد آبکشی کنید . پسته را می توان به روش های مختلفی پوست کرد و شما می توانید روش دیگری را نیز امتحان کنید.

روش اول بسیار آسان است . آبکش را روی ظرف قرار قرار دهید تا آب و پوست اضافی پسته جمع شود و ظرف دیگری در نزدیکی آن بگذارید تا پسته های پوست کنده را در آن بریزید . نکته منفی این روش این است که پوست های مرطوب به انگشتان شما می چسبند.

روش دیگر این است که پسته ها را در یک حوله آشپزخانه تمیز ریخته و مالش دهید تا پوست ها شل شوند. برای پوست های سرسخت فشار بیشتری به پسته ها وارد کنید . وقتی بیشتر پوست ها شل شدند ، پوست ها را دور بریزید. نکته منفی این روش این است که ممکن است پسته ها خرد شوند . بعلاوه ، از بین بردن پوست به صورت فله به این معنی است که شما باید پسته ها را دانه دانه بیرون بیاورید تا مطمین شوید که پوست آنها کنده شده است .

روش من این است که یک مشت پسته را در یک کاسه کوچک آب می ریزم  و یکی یکی پوست آنها را جدا می کنم. آب باعث می شود پوست کاغذی به انگشتان نچسبد. پوستها نیز به سمت بالا شناور می شوند ، در حالی که پسته ها به کف ظرف می روند در این صورت  جداسازی پسته ها راحت تر می شود. وقتی کارم با یک مشت پسته تمام شد ، آب را عوض می کنم و یک دسته پسته دیگر برای ادامه کار بر می دارم. هر روشی که انتخاب کنید می توانید برای راحت تر شدن کارتان یک هدفون بگذارید و با یکی از دوستان خود تماس بگیرید و یا یک فیلم خوب تماشا کنید. پوست کردن پسته هم چنین این امکان را به شما می دهد تا پسته های نامرغوب را جدا کرده و دور بریزید.

و در این لحظه است که می توانید اهمیت بلانچینگ را به خوبی درک کنید. مطمئناً این کار زمان زیادی می برد ، اما ارزشش را دارد.

بلانچ باعث می شود پسته مقداری آب جذب کند. می توانید آجیل ها را در کمی روغن بریزید (ترجیحا روغن پسته) ، سپس اجازه دهید تا در دمای 200 درجه فارنهایت (90 درجه سانتیگراد) خشک شوند. زمان دقیق مورد نیاز به میزان پسته مورد نظر و میزان آب جذب شده آنها در طی فرآیند بلانچ بستگی دارد ، اما انتظار می رود این زمان برای یک کیلوگرم پسته حدود دو ساعت باشد.

اگر می خواهید پسته را برشته کنید (همه دستور العمل ها به برشته کردن پسته ها نیاز ندارند) ، می توان پسته خشک شده را برای هشت تا 15 دقیقه دیگر در دمای 350 درجه فارنهایت (180 درجه سانتیگراد) برشته کرد .

طرز تهیه خلال پسته با پسته تازه

همانطور که عنوان شد برای تهیه خلال از پسته تازه بهتر است پسته کال باشد.

  1. ابتدا پسته ها را پوست کرده و در داخل آب قرار میدهیم.
  2. بعد از نیم ساعت پسته ها را یکی یکی از آب خارج می کنیم و با یک چاقو تیز از خط وسط زیرین پسته، آن را به دو لپه تقسیم میکنیم.
  3. سپس پسته را فشار می دهیم تا مغز از پوست نازک جدا شده و خارج شود. اگر با این کار مغز و پوست جدا نشد با کمی حوصله و دقت پوست نازک را از روی مغز جدا می کنیم.
  4. بعد از این مرحله، شروع میکنیم به خلال مغزها. با یک چاقوی تیز این کار را انجام میدهیم تا مغز پسته ریز نشود. از طرفی خلال ها را خیلی ریز نمیگیریم چون بعد از خشک شدن بشدت شکننده شده و از بین می روند.
  5. خلال ها را سپس روی یک پارچه ریخته و در مقابل باد پنکه خشک کنید. این فرآیند معمولا دو تا سه روز طول می کشد. در طی این دو روز باید خلال ها را زیر و رو کنید.
  6. بعد از خشک شدن آنها را در یک ظرف شیشه ای ریخته و نگهداری کنید.

طرز تهیه خلال پسته با پسته خشک

برای تهیه خلال از پسته خشک ابتدا پوست استخوانی آن را گرفته و پسته را داخل آب جوش بمدت 2 تا 3 دقیقه حرارت میدهیم. جوشاندن بیش از این می تواند رنگ پسته را زرد کند.

پس از جوشیدن پسته، آنها را داخل آب یخ میریزم. این کار باعث می شود پوست نازک پسته جدا شود.

ادامه فرایند دقیقا مانند پسته تازه است.

عکس از sama.cooking69


خروج از نسخه موبایل