خواص پسته تازه + روش خرید پسته تازه

امروز درباره پسته تازه برای شما خواهیم گفت. پسته بومی خاورمیانه، خصوصا ایران است. در زمان امپراطوری روم این آجیل خوشمزه در یونان و سیسیل نیز پرورش یافتند. جالب است بدانید که کالیفرنیای آمریکا از سال 1960 شروع به کاشت پسته کرد و در سال 1976 اولین محصولاتش را راهی بازارهای جهانی کرد. این ایالت توانست رتبه اول تولید پسته در جهان را از ایران برباید و امروزه بزرگترین تولیدکننده این طلای سبز در جهان لقب بگیرد. استرالیا نیز از اواخر سال 1970 کشت این آجیل درختی را شروع کرده است.

دریافت کد تخفیف

برای دریافت کد تخفیف شگفت انگیز خرید پسته و آجیل همراه با ارسال رایگان شماره موبایل خود را وارد کنید.

با تمام این تفاسیر پسته را هنوز هم با نام ایران و در ایران با نام شهرهایی چون دامغان و رفسنجان می شناسند. حتما شما هم در مسیر تهران به مشهد، نزدیک شهرستان دامغان بساط فروش پسته تازه را دیده اید. این بساط تقریبا از اواسط مرداد ماه به راه میوفتد و تا اواخر مهر همزمان با پایان برداشت پسته تازه جمع می شود.

یکی از عواملی که پسته ایران را از سایر انواع خارجی متمایز می کند طعم و مزه آن است. از طرفی وجود چربی زیاد در پسته تازه دامغان باعث می شود طعم بسیار لذیذ و خوشمزه ای داشته باشد.

اگر میخواهید درباره ی بهترین آجیل ها بیشتر بدانید حتما مقاله سالمترین آجیل ها برای بدن را مطالعه کنید.

پسته تازه

خواص پسته تازه برای سلامت قلب

بعلت خواص بیشمار، مصرف این دانه مغذی همواره از جانب متخصصین تغذیه پیشنهاد شده است. پسته تازه باعث کاهش کلسترول خون و خطر ابتلا به بیماری های قلبی می شود و از ایجاد رسوب در رگ ها جلوگیری می کند.

پسته و لاغری

همچنین وجود فیبر در پسته باعث می شود مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید و این عامل باعث کاهش پرخوری و در نهایت کاهش وزن شما می شود. به همین علت بسیاری از متخصصین غذایی در رژیم عای درمانی خود به منظور لاغری حتما ار پسته و سایر آجیل ها بعنوان یک میان وعده کامل استفاده می کنند.

البته فراموش نکنید مصرف بیش از حد پسته باعث چاقی می شود.

خاصیت ضدالتهابی پسته تازه

پسته تازه بعلت وجود ویتامین های A و E و همچنین خاصیت مبارزه با رادیکال های آزاد می تواند التهاب را بهبود بخشد.

پسته دشمن پیری

آنتی اکسیدان باعث می شود تا رادیکال های آزاد نتوانند به سلول های بدن آسیب برسانند. پسته تازه حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که باعث جلوگیری از بروز علائم پیری می شود.

پسته تازه و سرطان

همین آنتی اکسیدان ها خط مقدم جبهه مبارزه با سرطان هستند. رادیکال های آزاد با حمله به هسته مرکزی DNA باعث بوجود آمدن یک جهش ژنتیکی در آن می شوند. آنتی اکسیدان ها با مبارزه با رادیکال های آزاد به این حمله پایان می دهند.


پسته، تقویت کننده قوای جنسی

از قدیم هم مرسوم بوده که گرمیجات باعث افزایش میل جنسی می شود. امروزه تحقیقات ثابت کرده مصرف پسته باعث افزایش هرمون تستوسترون می شود. در تحقیقی مشخص شد مصرف 100 گرم پسته در روز باعث بهبود 50 درصدی نعوظ می شود.

پسته برای تقویت معده

بعلت وجود فیبر بالا در پسته، به معده در هضم غذا کمک کرده و باعث بهبود درد معده و حتی زخم معده می شود.

تاثیر پسته بر خواب راحت

اگر بدنبال یک خواب راحت هستید حتما مقداری پسته قبل از خواب بخورید. در مقاله تاثیر آجیل بر خواب راحت درباره فواید آجیل برای خواب کامل توضیح دادیم.

نگهداری پسته تازه

قبلا در مقاله ای به روش های نگهداری پسته پرداختیم. در این مقاله شرح دادیم که پسته تازه را می توان خشک نمود یا در فریزر برای مدتی نگهداری کرد. شرح این روش ها در صفحه روش های نگهداری پسته تازه موجود است. در مقاله دیگری نیز روش بو دادن پسته با طعم های نمکی، لیمویی، ترش و شور را شرح دادیم.

 

خرید پسته تازه

این روزها خرید پسته با کیفیت و خندان با قیمت مناسب کمی دشوار بنظر می رسد. سایت مای آجیل اولین فروشگاه اینترنتی است که مبادرت به فروش پسته تازه دامغان می کند. در فصل پسته تازه در این سایت می توانید پسته تازه خود را خریداری نموده و در حداقل زمان تحویل بگیرید. در صفحه خرید پسته تازه ، سعی می کنید پسته با کیفیتی را با قیمت مناسب در اختیار شما قرار دهد.

امتیاز به این مطلب

0

به این مطلب امتیاز دهید

User Rating: Be the first one !

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا